"Vi som ligger på samma integritetsnivå som en lämmel"

Okej, här kommer nog ett litet platt inlägg, men jag måste få ur mig det här nu. Helvete så förbannad jag är på detta, och ja, jag vet, man ska inte sparka in öppna dörrar men. Facebookgrupper. Helvete... Eller, det är inte själva grupperna jag stör mig på, inte alls. Tvärtom så finns det faktiskt väldigt många väldigt roliga grupper, men det här helt jävla tanklösa beteendet hos övriga användare, det är det som får mig att vilja begå folkmord.

För att det här ska bli lite konkret så ska vi ta upp ett exempel här. Jag hittade en grupp, nämligen "Var jag där? Hade jag kul?". Det här är tydligt en grupp som tycker om filmen Sällskapsresan - Sun Trip, och gruppadmin lägger med jämna mellanrum in lite olika citat ur denna film. Gruppen har i skrivande stund 12 393 medlemmar och jag skulle tippa på att ungefär hälften, om ens det, vet vad gruppen handlar om. Här kommer problemet.




Okej, här ser vi gruppadmin posta ett citat, nämligen "Ikväll får 107 svenskar gonnoré". Totalt fick citatet 15 kommentarer (alla blev inte med på dumpen) varav en. EN ENDA JÄVLA KOMMENTAR vet vad det handlar om. Övriga förstår ingenting. Men nog fan ska de vara med i gruppen. Och så här fortsätter det, på varenda jävla kommentar. Helvete så jävla dumma människor det här är. Men saken är den att det inte bara är det här jävla packet, det är alla ni äckliga jävla lämmlar som går med i varenda jävla grupp ni hittar. Vad i helvete är det för fel på att tänka?




Så, tack. Lite morgonaggressioner måste man få bli av med. Kanske en lite löjlig sak att bli upprörd över, kan tyckas. Det tycker inte jag, jag motiverar detta med en nationell hjärndödhet som följer med faccebook-generationen som är extremt farlig. Om det är så enkelt att ta ställning till vadfansomhelst på internet, då är det nog inte så svårt att slänga iväg sin röst på t. ex. ett främlingsfientligt parti, bara det har en lite catchig slogan.

Är det möjligt att hoppa över en generation? Att vi liksom raderar alla människor födda 94-2004 och börjar om på nytt, för det avskrap till barn som hänger runt nu det är fan det vidrigaste som finns.

Nu blev jag arg igen, kaffe och cigarett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0