Fadde Fadäs

Okej, jag hade ingen riktig lust att blogga idag. Det ska jag erkänna. Även om dagen har varit full av nya intryck (jag har varit utomhus) så har jag inte fått någon inspiration riktigt. Men nu på kvällskanten så länkade den eminente Usla Vesslan (Om ni missat, läs här) den här videon:




Fadde gör så att säga stand up comedy. Jag har i skrivande stund inte sett hela videon, den är alldeles för obehaglig för att ses i ett svep. På riktigt, det här är riktigt, riktigt jobbigt. Så, för att ni inte ska begå självmord så se videon i samma takt som jag, och läs mina etapprapporter.

0-60:
Fadde är här mycket nervös, och det kan man väl ge honom. Ett nytt forum och i tv och allt. I alla fall, så lyckas han stakande presentera sig och börja på det första skämtet. Som inte kommer... En minut in i framträdantet och han har fortfarande inte skämtat. Eller gick det mig över huvudet?

1,0 - 1,40:
Här är han igång och blir rikligt belönad av någon sorts sympatiskratt av Aschberg, men jag kan inte höra någonting, jag sitter fortfarande fast i hur fan människan ser ut. Värt att tillägga är ju också att det han pratar om, alla hans damer och flickvänner som han berättar om för sin dotter, i vilka tidningar läser han detta? Det enda stället där det skrivs om hans tjejer är ju hans blogg...

1,40 - 2,14:
OJ. OJ. Här var jag tvungen att ta en rökpaus för att jag mådde så sjukt dåligt. Han lämnar sin dotter, vilket var extremt skönt för där hade han inget att hämta, för att bli lite allvarlig och berätta om hur hans mamma lider av att han hängs ut som en kvinnokarl i media. Men fortfarande, det är väl bara han som hänger ut sig själv? Och sedan så springer helt plötsligt denne studioman in för att rädda upp att Fadde, omedvetet, redan två minuter in i sin stand up-karriär flyr strålkastarljuset. Han försöker rädda situationen med att han är dörrvakt och därför rör på sig mycket. Men få yrken kräver väl just att man står still som dörrvaktsyrket? Han vaktar en dörr, och den kommer väl inte gå iväg? Hur ska detta gå?

2,14-3,04:
Nu har det tagit honom en minut att berätta att han pratar med sin mamma. Jag är mållös.

3,04-3,51:
Publiken har skrattat för första gången. Det var bara det att Aschberg drog skämtet. Fadde står fortfarande och svamlar, men verkar ha tappat tråden helt.

3,51-5,32:
Efter att Aschberg har skämtat så släpper spänningen i studion och Fadde börjar leverera kvinnoförtryck i dess renaste form, och för att riktigt gå hem i stugorna så grundar den sig givetvis i syrier som slår kvinnor. Detta presenterar han i en t-shirt som också den framhäver våld som problemlösning. Han sätter sig sedan i soffan där han ger ångesten ett nytt ansikte. Jag vet någon som våldtäktsduschade i åtskilliga timmar efter det här programmet, och personligen så känner jag mig rätt sugen jag också.

Det här är totalt vidrigt, och det bästa jag sett. Jag vill se honom i en tretimmars mastodontstandup. Bara han, en mikrofon och en studioman som håller honom på scenen. Timme ut och timme in. Sen kan jag dö lyckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0