Riktlinjer för ett friktionsfritt liv

Jag har ett litet intresse av att uppdikta regler och riktlinjer för olika situationer, t.ex. hur man beter sig i kollektivtrafik och liknande. Detta intresse har börjat ta upp mer och mer tid, då behovet verkar växa mer och mer. Folk gör helt enkelt helt jävla fel i alla olika sammanhang (Och ja, jag tänker slänga mig med "rätt" och "fel" för att det finns rätt och fel här. an gör som jag säger så gör man rätt, om man uppträder som den genomsnittlige idioten till medmänniska man är så gör man fel. Okej?).

Så här är lite olika regler som ni bör anamma snarast för att ni ska kunna fungera i ett smidigt och bra samhälle (Var ni nu ska hitta det någonstans...).

  • Byt inte låt - Du är på förfest, det är trevligt och ni sitter och snackar, men det är någonting som stör. Jo, du har en spotifyhora på festen. En person som bänkar sig framför datorn och sitter och byter låt. Och byter låt. Och byter låt. Så att man bara får höra introt. Ska jag börja skriva efter dessa premisser också? Att jag... För när... Jag hatar... Gud så... Visst är det en givande läsning att läsa början på varje mening och sen byta till nästa? Samma sak med låtar. Det finns för helvete en queue-funktion. Lär er använda denna.
  • Var inte en kroghare - Samma scenario som ovan, du är på förfest och det är trevligt. Riktigt trevligt faktiskt, alla har det skoj, det finns inga klagande grannar, alla har gott om dricka och det finns ingenting att klaga på (Förutom en ev. spotifyhora då, men det löser man med våld). Vad händer då? Jo, vid tiosnåret så är det alltid någon som kommer med förslaget -"Men, nu drar vi väl in till krogen?" och sen sätter det igång. Helt plötsligt är det en jävla hets, för någon har redan ringt taxi och alla måste helt plötsligt hetsa i sig sin dricka alldeles för fort, samla ihop sina prylar, bättra på sminket och leta efter sina skor. Och varför detta? För att dra in på krogen, betala inträde, betala dyrt för en likadan öl som man redan drack, tappa bort varandra så fort man gått förbi vakten och framförallt måste man dras med allt jävla pack som är på krogen. Varför ska man utsätta sig för detta när man hade det trevligt? Så, alltså: Ge fullständigt fan i att kroghetsa. Alltid.
  • Var aldrig puttinuttig - Det händer att folk blir ihop med varandra, är jättekära och så levde de lyckliga i alla sina dagar. Visst, skoj för dem, det tänker jag inte hacka på, men en sak som många av dessa individer börjar med är att vara puttinuttiga. Och det är en jävla epidemi. Helt plötsligt är ens facebook full med kräk som skriver "ska äta middag med Älsk <3<3<3<3<3<3", "jag älskar dej så jävla mycket!!<<3<33" och så vidare. Om man skriver till en bestämd person, men lägger ut det som sin egen status så gör man ju det av en, och endast en, anledning. Att man vill att alla andra ska se. Det är ett äckligt jävla skitbeteende. Samma sak på offentliga platser. Ett jävla snuttigullande överallt. Äckliga jävla människor, skaffa lite integritet.

Jag tappade tråden lite nu och kollar på tv istället. Men beakta! Jag kommer komma tillbaka, med fler regler för er att följa.

För övrigt, det är min namnsdag idag, fira mig.

Kommentarer
Postat av: emelie

det skulle va fler som tänkte som du.

2010-03-02 @ 03:11:17
Postat av: Katja

jag har identifierat alla redan.

2010-03-03 @ 10:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0